Firienfeld er et fredeligt gemmested for en lille ny engelsk springer spaniel. Engelske springer spaniels - why sleep with an ugly dog?

søndag den 19. april 2009

Et ansvar

Jeg tænker meget over det store ansvar ved at få lov til at købe en hvalp. Jeg håber at jeg kan huske det hele igen undervejs, alle detaljerne. Når jeg tænker på hvor meget Charlie kunne - dirigering på kommando, på håndsignal, på fløjte; ro i skud; apportering og søg og spor; fri ved fod, afdækning og afdækning igen under indkald; og så alt det skægge med at rulle rundt, ryste sig på kommando, give den ene og den anden pote, sige vuf - så bliver jeg helt overvældet.

Tænk at starte igen med det allervigtigste, det helt basale: Tillid til mennesker og hunde, samarbejdsglæde, og det at kunne være alene hjemme - pyha. Men vi har prøvet det før, og vi forbereder os rigtig godt - og mon ikke det så går godt igen. Vi har en brændende interesse for det at leve sammen med og træne en hund - og vi mister ikke interessen, for nu har vi haft den i ti år.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar