Firienfeld er et fredeligt gemmested for en lille ny engelsk springer spaniel. Engelske springer spaniels - why sleep with an ugly dog?

lørdag den 5. september 2009

Der er gennembrud på "alene hjemme"-fronten. Idag kørte vi fra ham i bilen, han var alene i 30 minutter, og da vi kom tilbage lå han fredeligt i kurven. Fantastisk! Jeg troede nærmest aldrig at det ville lykkes.

Det går rigtig godt med træningen, synes vi - vi er jo også nogle amatører, og alle øvelser skal klart rettes til og trænes så de sidder perfekt, men at han kan så mange kommandoer ved 5 månedersalderen er jeg imponeret af.

Han kan godt stilles op nu med en "mule"-kommando, og han står også stille et stykke tid - før han flytter hovedet for at kikke rundt. Typisk springer. Jeg skal også øve lidt mere med et spejl for at se hvordan poterne skal anbringes. Derudover øver vi en "trave"-kommando hvor han skal trave pænt ved siden af mig.

Han er ved at forstå "stå"-kommandoen, og også at der er forskel på hvilken pote man skal give, alt efter hvilken hånd jeg rækker frem.

Vi øver en hel del "sit-blive" og "stå-blive" og "dæk-blive", og indtil videre er han fast i sit og dæk.

Så er der apportering. Han lyst-apporterer gerne en dummy, men nu har vi jo fået at vide at vi skal lære ham det med baglæns kædning, og det bliver sgu' noget mere tidkrævende. Han tror at han skal gnave i dummyen hvis jeg holder den op for snuden af ham...

.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar